RÉSZTVEVŐ MŰVÉSZEK / EXHIBITING ARTISTS:
BODOR Anikó | CSONTÓ Lajos | DARADICS Árpád | ELEKES Károly | ERDÉLYI Gábor | GERBER Pál | GYENES Zsolt | LUCZA Zsigmond | PAPP Ildikó | PETŐ Hunor | POSTA Máté | VASS Sándor | ZAKARIÁS István
HELYSZÍN / VENUE: MAMŰ Galéria / Gallery H 1071 Budapest, Damjanich u. 39. (bejárat a Murányi utcából / entrance from Murányi str.)
//
Ha azt hinnéd, hogy az itt kiállított művek valamiféle megoldást, konklúziót fognak eléd tárni a művészeti szcénában zajló harcról, feloldhatatlan ellentétekről, támogatási rendszerek működőképességéről, akkor tévedsz, mert a művek csupán kérdéseket tesznek fel, alternatívákról beszélnek. A megoldás benned fogalmazódhat meg mindezek után.
//
A MAMŰ Galéria támogatói / The MAMŰ Gallery is supported by: NKA Nemzeti Kulturális Alap https://nka.hu/, MMA, Budapest VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata
Papp Ildikó: Offon, vegyes technika (akril farost, fenyő persely, lépcsőházi automata) 2020
Bodor Anikó: ON, print, dibond 100×70 cm; OFF, print, dibond 100×70 cm
Gerber Pál – Egy vörösesbarna színnel, folt nélkül, egyenletesen lefestett felület, amely látszólag olyan, mint egy color field festmény, de nem az. Nem az, egyrészt mert a szín eleve meghatározott volt, s nem a festő által választott szín, másrészt ez a szín és maga a festmény, egy konkrét helyzetet példázó, a közízlésről szóló kép. Az a gyönyörű vörös került felfestésre, amely pár évig szerepelt az OBI kínálatában, ám mivel a polcokon maradt, idővel kivonták a forgalomból. Az a szín tehát, amit a hazai közízlés elutasított. A száraz festmény valóságos problémáról szól. A szín, melyet a hazai közízlés elutasított
Elekes Károly: “A műalkotás súlya” 81x61x31 cm vegyes anyagok
Daradics Árpád: ON / OFF giclée print alumínium lemezen 40 x 60 cm 2020 Kivitelező: B Happy Árt Community 😂, BHAC, 😂
Bodor Anikó: ON, OFF print, dibond 100×70 cm
Pető Hunor: TILTOTT RÉTEG 2019 90×110 cm, vegyes technika (papír, print, cellux, OSB) A 2015-ben kulminálódott Hóman Bálint köztéri szobra körül kialakult kultúrpolitikai harcra reflektál a mű. Az elkészült szobrot a megrendelőt és a kivitelezőket kivéve nem látta senki, sem akkor, sem azóta. Az összes mellette álló, illetve tiltakozó csak egy OSB által elkerített részt látott, tagadott a székesfehérvári téren, így beszélhetünk egy nemlétező, de ugyanakkor tiltott műtárgyról, egy tiltott kultúrpolitikai síkról, egy olyan rétegről, ami az egy évet átölelő tiltakozások által az elutasításnak, a mindenkori opponenciának a táptalaja lett. A megrendeléstől kezdve az engedélyeztetésen túl a tiltakozásig, majd az azok alapján történt ítélethozatalig nap mint nap fáziseltolódással érkeztek hozzám az információk, hasonlóan a Photoshopban használt elcsúszott layerekhez. Az utolsó layer viszont felülírta, kiradírozta az előzőeket a szobor betiltásának deklarációjával, így azt is mondhatnánk, hogy az utolsó, tiltott réteg a maga okozta hiányával felülírta az előző, már elkészült rétegeket.
Erdélyi Gábor VIZESPOHÁR keretezett-paszpartuzott fotóprint üveg alatt 20,5×29,5 cm (36,8×49,8 cm) 2005
Lucza Zsigmond: ‘Kollaboránsnő’ (Vae Victis) grafit, fekete alapozott vászon (akril) 50×70 cm 2020.
Gyenes Zsolt – Napjainkban már nincsen szükség különleges, csak egy szűk, támogatott kör által elérhető stúdiókra, eszközökre ahhoz, hogy például megfelelő minőségben audiovizuális művek szülessenek. Személyi számítógéppel, a legtöbb esetben a kereskedelemben kapható programok használatával bármilyen művészeti fesztivál bemutatásra szánt technikai kérését, igényeit teljesíteni lehet. Az alkotás ilyen formában, soha nem látott módon demokratizálódott. Ez érzékelhető például az online meghirdetett filmfesztiválok számán is, minden napra juthatna egy új, – ahová műveket lehet küldeni. Soha nem látott számban kerülnek beadásra, pályázatra alkotások is. A bejutottak aránya így is, akik szerepelhetnek például egy művészeti fesztiválon hatalmas mértékben megváltozott, átlagosan egy az ötvenhez az esély, ez az arány. Tehát több oldalú a helyzet; kikerülhetők bizonyos szempontból az állami támogatások ahhoz, hogy a mű megszülethessen és később szélesebb közönségét is elérje. Az intézményeket helyettesítik az olyan virtuális megaintézmények, mint például a FilmFreeway, ahol azért egyre jobban fizetőssé válnak a szolgáltatások, bár nem egetrengető költségeket róva a pályázóra. Az kicsit más, de ide tartozó kérdés, hogy támogatás hiányában miből élhet meg a független művész… A kiállításra szánt művem az elmúlt hónapban készült egy felkérésre, mely Japánból érkezett; de még pontosabban egy, az internet keresztül zajló kollaborációról beszélhetünk.
Posta Máté: FŐÁLLÁS, VAGY MELLÉKKERESET? technika: Olaj / formára vágott rétegelt lemez